Istekleriniz Dersler Programlar Oyunlar Incelemeler Cover Şarkılar ve Dublajlar

26 Ağustos 2017 Cumartesi

♥ Friday the 13th the Game ♥


Herkese merhabalar efenim.İvvet son zamanlarda çok ama çok oynadığım ve aşırı çok sevdiğim bir oyunu tanıtacağım.Bu yazım çok ama çok uzun olacak :D Oyunun adı Türkçe'yle ''13. Cuma Oyunu''.Gelelim bu 13.Cuma ne? 13.Cuma filmi yada filmleri bir nevi eskilerden yapılmış bir korku filmi.İlk film Part 1 Jason olarak geçiyor ve film 1980 yapımı bir film.Ardından zaten beş beşe toplam 12 film gelmiş.2017'de de yeni bir filmini çıkartacaklarmış ama iptal edilmiş. 13. Cuma filmlerini hiç mi hiç izlemedim.Ama az buçuk ana karekterini biliyordum.Sağolsun katilere ilgisi olan site yazarlarından karındeşen jack,slendir-man gibi katilleri öğrendik ve bu karekteride oradan gördüm sanırım.Oyununu oynadıktan sonra konusunu öğrenmek amacıyla google amcaya danıştım ve bilgiler edinmiş oldum.

Konuyu kopyala yapıştır yapmayacağım.Kendim anlatacağım kısaca.Jason doğduğundan itibaren (sanırım) bir tür cilt hastalığınında etkisiyle çirkinmiş.Hep Jason'la alay etmişler ve 10 yada 12 yaşında bir kampta çocuklar gelip kafasınada torba geçirip alay edip Jason'u göle atmışlar.Tabi Jason boğularak ölmüş.Yüzmede bilmiyormuş.Bunun üzerine annesi Jason'la alay eden çocukların hepsini öldürmüş.Bir süre sonra kamp görevlileri Jason'ın annesini öldürmüş.Kafasını kesmişler sanırım annesinin.Sonrasında Jason lanetlenip tekrar hayata geri dönmüş.Annesinin kafasını alıp intikam almaya başlamış kampa gelenlerden.Kısacası konu böyle öğrendiğim kadarıyla.

Jason'la anası iyi yapmış oh öldürsünler :D Tabi Jason'ın akli dengesi yerinde değil gibi oyundan öğrendiğim kadarıyla üvey babası Jason'ı dövüyormuymuş ne yapıyorsa annesine anne onu öldür diyormuş hep zarar verdiği için.Anneside kocasını öldürmüş.Jason'un babası kim meçhul.Oyunda annesi bir ad söylemiyor esas babasıyla ilgili ondan korkuyor ve ondan korktuğu içinde korunmak amacıyla bir başka birisiyle evleniyor.Jason üvey babasını kendi babası zannediyor ve onunda mezarını bulup açıp cesedini alıyor yanına.Anneside çocuğunu koruma güdüsüyle gözünü karartmış.

Jason'un yaşadıkları aslında son derece kötü.İnsanların ne kadar da kötü olduklarını gösteriyor bi taraftan.Sonrasında da öldürülüyorlar.Ne ekersen onu biçersin işte :D

Jason tüm kişileri öldürüyor acıma gibi bir durum yok.Annesinin sesini kafasında duyuyor.

Gelelim oyununa oyun Haziran ayında olması lazım 2017 yılında çıktı.Oyun tipik katilden kaçma oyunu.Kaçamadığınız takdirde Jason sizi öldürüyor.Oyun online oynanıyor.Steam'den ps4'ten yada xbox'tan alınabiliyor.Erkek kardeşim Steam üzerinden aldığı için oradan oynuyorum bende.Gelelim parasına.60 Tl oyunun fiyatı.Biraz tuzlu bir fiyat.Değer mi derseniz bana göre değer.Oyunun grafikleri olsun sinematikleri olsun gerçekten ama gerçekten çok güzel.Heleki online olduğu için insanlarla mikrofon yardımıyla konuşabiliyorsunuz.Ben konuşmuyorum fakat konuşanlar konuşuyor.Komik anlara şahit olabiliyorsunuz.İnsanlar komik şeyler konuşuyorlar.Bazılarıda rahatsız ediyor tabi onların konuşmasını engelleyebiliyorsunuz.Oyunda gördüğüm insan tipleri genellikle Rus,Japon,Çin,Amerikalı ve Türklerden oluşuyor.Veletlerde var oynayan.Bazen kendi takım arkadaşınız sizi öldürüp şerefsizlik yapabiliyor fakat yeni güncellemeyle bu yapılamayacak.

Gelelim oyunun içerisindeki karekterlere ve Jason tiplerine

Kurbanlar






Oyuna başlamadan önce hangi kurban ve hangi Jason olmak istediğimizi seçmek zorundayız.Ben genellikle A.J Mason'la oynuyorum kurban olduğumda.Her kurbanın özelliği farklı gizlenmesi olsun.Gücü atağı olsun.Genellikle insanlar Jenny,Deborah ve A.J Mason'u oynuyor.Tabi diğer karekterleri oynayanda var.

Eğer kurbansanız ve ilk siz öldüyseniz ve diğer kurbanlar Tommy'i çağırdılarsa.Tommy siz oluyorsunuz.Bir nevi 2.şans gibi.Tommy 2 kişi öldüğünde oyuna dahil oluyor.


Oyunda eğer kız kurban seçer ve Jason'un evine giderseniz annesinin kazağını alıp onu kandırabilirsiniz.Oyunda Jason'u öldürmekte var lakin iyi bir takım çalışması lazım.

Şimdi Jason'lara gelelim :D

Resimlerdeki Jason'lar her filmde farklı.Bu yüzden bir sürü Jason var.Bu Jason'ların özellikleri de farklı biri koşuyor.Biri koşamıyor.Kurbanı iyi bulup bulamıyor gibi.


Jason olduğumda genellikle bu Jason'u kullanıyorum.Bu Jason koşuyor.Kurbanları yakalamada oldukça hızlı ve bir sürü tuzak kurabiliyor.Tek bir dezavantajı var oda kurbanlardan gelen saldırılar.Kendine zar zor gelebiliyor.Bu Jason'la tüm kurbanları kesebiliyorum.


Gelelim Part 3 Jason'a bu Jason'u kullanmadım.Sol taraftaki orjinal olanı.Sağ taratakide eski atari oyunundaki versiyonu.Bu oyuna kıyafet olarak gelmiş ve sadece Part 3 Jason'da oluyor bu kıyafet.


Part 6 Jason'ı kullandım ve hiç beğenmedim.Koşamıyor.Koşamayan Jasonları pek sevemiyorum açıkçası.



Bu Jason'larıda kullandım sanırım.Bunlarda koşamıyorlar :D O yüzden pek kullanmıyorum.


Bu Jason'ı kullanma şansım olmadı.Yeni levelde açıldı oynayamadım.Koşamıyor ama videolardan izlediğim kadarıyla güçlü gibi.Beğenmezsem oyunlarıma Part 2 Jason'la devam ederim.


Bu Jason nasıl açılıyor hiç bilmiyorum.Ön siparişte veriliyor diyorlar,teklifle satın alınıyor diyorlar anlamadım.Kullanmadığım için yorum yapamayacağım.

Bu arada her Jason'ın öldürme şekilleri farklı.

Şimdi gelelim oyun içi görüntülere





Oyunda Jason maskelerini düşürebilirsiniz.Aşağıya tiplerini video olarak koyuyorum.Video benim değil bir youtube kanalından buraya koyacağım.Sonuçta video çalıntı olmaz kaynak belli :D


Yeni güncellemeyle kurbanlara ifadeler eklenecekmiş.Ayriyetten kurban ve yeni Jason gelecekmiş.

Bu tür oyunları seviyorum.Aksiyon ve korku bir arada.

Herneyse evet efenim ben burada yazımı sonlandırıyorum.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder